Partnerpackage

Partnerpaket

Smidiga monterlösningar för maximal synlighet

Att ställa ut på mässan ska vara smidigt och lönsamt. Därför erbjuder vi olika monterlösningar som gör det enkelt för er att få maximal synlighet, oavsett budget eller behov. Med våra paketlösningar får ni allt ni behöver – från design till teknisk support – och ni kan fokusera på det viktigaste: att nå ut till era kunder och partners.

Aktuella priser finns på boka monter-sidan. Har du frågor eller funderingar, kontakta oss.

Smart – enkel och prisvärd monterlösning

Vill ni ha en prisvärd och funktionell monterlösning som ger er allt ni behöver för att delta på mässan? Då är Smart-montern valet för er. Denna monterlösning erbjuder anpassningsbara väggytor som gör det lätt att profilera ert varumärke på ett stilrent och professionellt sätt.

Open – flexibel och inbjudande

Open-montern erbjuder en öppen och inbjudande design som gör det lätt för besökare att kliva in och upptäcka ert varumärke. Med en enkel, stilren konstruktion får ni en monter som lockar besökare att stanna till och engagera sig med ert team. Open-montern är för er som vill ha en stilren monterlösning med extra finess och flexibilitet.

Premium – exponering och professionell atmosfär

För er som söker en monterlösning med hög synlighet och en välkomnande känsla. Premium-montern kombinerar professionell design med komfort och skapar en exklusiv känsla där besökare trivs och gärna stannar för möten och samtal.

Designmonter

Skapa ett starkt intryck med en specialdesignad monter, helt anpassad efter era unika behov och idéer. Tillsammans med vår partner Adapt skräddarsys en monterlösning som lyfter ert varumärke och får er att sticka ut på mässan.

Monterservice

Förutom färdiga monterlösningar har vi även ett brett sortiment av inredning, teknisk utrustning och en rad andra tjänster som förstärker ert mässdeltagande. För att se hela vårt utbud och få mer information, besök gärna vår webbshop Monterservice.

Partner Sjöjungfrun

INTEGRITETSPOLICY FÖR SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS

Svenska Mässan Gothia Towers AB med org.nr. 559080-8290 är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. För oss är det en självklarhet att värna om din integritet och skydda dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och branschregler.

Vi vill att du ska känna dig trygg när dina personuppgifter behandlas av oss på Svenska Mässan Gothia Towers och vi behandlar den information som du lämnar till oss på ett ansvarsfullt sätt – oavsett om du är hos oss för att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter och idéer eller om du annars är i kontakt med oss.

Här i vår integritetspolicy hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter i olika situationer. Vi vill vara tydliga med hur vi behandlar dina personuppgifter, vår integritetspolicy innehåller därför mycket information. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller vill utöva dina rättigheter. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan. Använd gärna vår sammanfattning här i inledningen av texten och innehållsförteckningen nedan för att klicka dig fram till den del som du är intresserad av och som är relevant för just dig.

Sammanfattning – varför behandlar vi dina personuppgifter?

Du har följande rättigheter: rätt att återkalla ditt samtycke, rätt till tillgång, rätt att göra invändningar, rätt till radering, rätt till rättelse, rätt att begränsa personuppgiftsbehandlingen, rätt till dataportabilitet och rätt att klaga till Integritetsskyddsmyndigheten.

När vi skriver ”din organisation” i den här integritetspolicyn menar vi det företag eller annan organisation som du representerar när du är i kontakt med oss. Med ”yrkesroll” avses alla besökare till bransch-/fackevent, bransch-/fackbesökare till publika event samt förtroendevalda.

Innehållsförteckning

  • Hur kommer du i kontakt med oss?
  • Måste du lämna dina personuppgifter till oss?
  • ​Varifrån får vi dina personuppgifter?
  • Detaljerad beskrivning av personuppgiftsbehandlingen
  • Intresseavvägningar
  • Vem får tillgång till dina personuppgifter?
  • Delar vi dina personuppgifter utanför EU/EES?
  • Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter

Hur kommer du i kontakt med oss?

Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du vill utöva någon av dina rättigheter som beskrivs nedan är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter är:

Måste du lämna dina personuppgifter till oss?

För att du ska kunna besöka oss, göra köp, bokningar, anmälningar och delta på mässor, seminarier eller konferenser (”event”) krävs det att du lämnar vissa personuppgifter till oss. Vilka uppgifter som är obligatoriska framgår av registreringsformuläret när du gör din bokning, anmälan eller ditt köp. Om du inte fyller i uppgifterna kommer du inte att kunna genomföra bokningen, anmälan eller köpet etc.

Enligt lag måste vi samla in vissa uppgifter om dig, t.ex. när du checkar in på Upper House eller Gothia Towers och när du avregistrerar dig från våra marknadsföringsutskick. Du kan läsa mer om när detta är aktuellt i nedan tabeller.

Varifrån får vi dina personuppgifter?

Vi får dina personuppgifter från dig, t.ex. när du köper en biljett eller när du kontaktar oss. I följande fall får vi även dina personuppgifter från andra:

  • Om någon annan t.ex. köper din biljett eller anmäler dig till ett event får vi dina personuppgifter från den som lämnar dem till oss, t.ex. din arbetsgivare.
  • Om du använder vår hemsida eller våra digitala tjänster (t.ex. Utställarservice Online) samlas dina personuppgifter in från din enhet (exempelvis mobil, dator eller surfplatta) när du använder vår hemsida/digitala tjänster.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers får vi dina personuppgifter från D&B Svenska befolkningsregister (endast för individer över 18 år) som ger oss korrekta uppgifter om dig för incheckningen.
  • Vi kan även komma att köpa dina personuppgifter från offentliga källor för att kunna marknadsföra oss mot dig i din yrkesroll.

Detaljerad beskrivning av personuppgiftsbehandlingen

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter? Nedan kan du läsa mer om:

  • Varför vi behandlar dina personuppgifter
  • Vilka personuppgifter vi behandlar om dig
  • Vilken rättslig grund enligt gällande lagar och regler för dataskydd (”GDPR”) vi stödjer oss på för att kunna behandla dina personuppgifter
  • Hur länge vi behandlar dina personuppgifter
  • Om du måste lämna personuppgifterna till oss

Köp, bokningar, anmälningar och besök

För att hantera köp, bokningar, anmälan och ditt besök hos oss

Om du gör ett köp, en anmälan/bokning eller besöker oss

Ändamål:

  • Hantera ditt köp, din bokning eller anmälan till event samt hantera ditt besök hos oss, t.ex. ge dig tillträde till eventet du ska delta på samt genomföra betalning.
  • Kommunicera relevant information till dig. Den information du får beror på vad du gör hos oss, det kan t.ex. vara att skicka bokningsbekräftelse, skicka seminariekort samt informera om uppdaterade villkor, uppdaterad integritetspolicy samt ge dig liknande viktig information.
Personuppgifter:

  • Information från anmälan/bokningen/köpet, t.ex. ditt för- och efternamn och kontaktuppgifter
  • Betalinformation
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers måste vi även behandla information om vilket land du kommer från, information om ditt kreditkortsnummer (för att kunna reservera belopp för eventuella utlägg eller skador) samt ditt personnummer (av säkerhetsskäl vid eventuell utrymning) vilket raderas efter vistelsen.
  • Om någon annan bokar din vistelse kommer den personen att registrera dessa personuppgifter om dig.
Lagringstid:

Personuppgifter lagras under tiden du genomför köpet samt därefter för de ändamål som anges i tabellerna nedan, t.ex. av bokföringsskäl.

Information om din betalning kommer att lagras längre för att vi ska följa bokföringslagstiftning. Läs mer om detta nedan.

Om du har valt att interagera med utställare eller andra parter på ett event du deltar på kan de därefter behandla dina personuppgifter som självständigt personuppgiftsansvariga.

Rättslig grund:

  • Om du besöker oss som privatperson och bokar ditt besök själv är behandlingen nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig (artikel 6.1.b i GDPR). Om det däremot är någon annan som bokar ditt besök behandlar vi dina personuppgifter med stöd av vårt berättigade intresse att kunna administrera vårt avtal med den person som bokade din vistelse åt dig (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Om du besöker oss i din yrkesroll och din organisation har gjort bokningen är behandlingen nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna behandla uppgifter om dig för att genomföra ditt deltagande och kommunicera med dig som kontaktperson för din organisation (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
För att kunna ge dig en bra upplevelse hos oss

Om du ska besöka oss

Ändamål:

  • För att tillgodose dina eventuella kostpreferenser eller andra önskemål som du uppger vid din bokning/anmälan.
  • Möjliggöra för dig som bokat plats i vårt parkeringshus att använda det på ett smidigt sätt.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers behandlar vi även dina personuppgifter för att checka in dig snabbare och med korrekta uppgifter.
Personuppgifter:

  • Information från bokningen/anmälan
  • Annan information du lämnar till oss, t.ex. meddelanden du lämnar inför din vistelse på Upper House/Gothia Towers eller önskemål du meddelar oss, vilket kan innehålla uppgifter om allergier, hälsotillstånd eller liknande om du väljer att lämna det.
  • Registreringsnumret på din bil, om du har bokat plats i parkeringshuset och vill bli insläppt direkt.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers, korrekt information om dig som vi får från SPAR Sveriges befolkningsregister och använder för incheckningen.
Lagringstid:
Informationen vi får från SPAR Sveriges befolkningsregister lagras bara under ditt hotellbesök. Övriga personuppgifter gallras regelbundet.
Rättslig grund:

  • Om du besöker oss som privatperson eller kommunicerar dina personliga önskemål till oss är behandlingen nödvändig för att vi ska kunna tillgodose dina önskemål, alltså för att kunna fullgöra vårt avtal med dig (artikel 6.1.b i GDPR).
  • Om din arbetsgivare eller någon annan hanterar din bokning/anmälan behandlar vi dina personuppgifter med stöd av vårt berättigade intresse för att kunna administrera vårt avtal med den person som vi har kommunikationen med (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Om du skickar känsliga personuppgifter i meddelanden till oss, t.ex. information om allergier, hälsotillstånd eller liknande behandlar vi dessa personuppgifter baserat på ditt samtycke (artikel 6.1.a och artikel 9.2.a i GDPR).
  • Om du bor på Upper House eller Gothia Towers hämtar vi korrekt information från SPAR Sveriges befolikningsregister och för utländska gäster skrivs passnummer in på bokningskortet eftersom det är nödvändigt av vårt berättigade intresse att checka in dig snabbare och med korrekta uppgifter (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att följa bokföringslagstiftning

Om du förekommer i ekonomiskt underlag

Ändamål: Följa bokföringslagstiftning
Personuppgifter:

  • Ditt namn, kontaktuppgifter och andra eventuella uppgifter som förekommer i bokföringsmaterial (t.ex. avtal, verifikationer)
  • Betalningshistorik, transaktioner och övrigt material som utgör bokföringsmaterial
Lagringstid:
Vi sparar personuppgifter i bokföringsmaterialet fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår där räkenskapsåret avslutades
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att följa bokföringslagen, alltså för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Undvik gärna att inkludera personuppgifter i onödan på fakturor och annat bokföringsmaterial. I de fall dina uppgifter behöver finnas i viss dokumentation behöver du lämna personuppgifterna till oss för att vi ska kunna följa våra skyldigheter enligt lag eller tillgodose våra eller din organisations intressen.

 

För att publicera bild- och ljudmaterial från våra event (marknadsföring)

Om du besöker ett event

Ändamål:

  • Fotografera och filma under våra event, vilket innebär att du kan synas på bild och film eller höras på ljudinspelning under ditt besök, t.ex. på bilder som översiktligt avbildar personer eller mingelbilder. Vi tar dock aldrig bilder med fokus på dig som enskild individ, om inte du gett ditt samtycke
  • Efter samtycke, använda bild- och ljudmaterial för att informera om vår verksamhet på hemsidan, i tryckta produkter och i sociala medier
Personuppgifter:
Bilder, filmer och ljudinspelningar där du som deltagare kan förekomma.
Lagringstid:
Materialet raderas om du begär att bli borttagen, återkallar ditt samtycke eller annars invänder mot behandlingen. Om du har samtyckt till bild, video- eller en ljudupptagning används sådant material som längst i fem år.
Rättslig grund:

  • Användningen av översiktsbilder är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna informera om vår verksamhet och marknadsföra vår verksamhet (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR). Tveka inte att kontakta oss om du vill att vi tar bort bild- eller ljudmaterial där du förekommer
  • Bilder med fokus på dig eller video- och ljudupptagning behandlas med stöd av ditt samtycke (artikel 6.1.a i GDPR). Även i andra sammanhang kan vi välja att inhämta ditt samtycke enligt GDPR, när vi bedömer att det är lämpligt beroende på sammanhanget
  • Vi informerar alltid om vår bild-, film- och ljudupptagning samt inhämtar samtycke enligt lagen om namn och bild i reklam

 

Marknadsföring och undersökningar

För att skicka erbjudanden och annan marknadsföring till dig som har samtyckt

Om du samtyckt i samband med din anmälan till event eller på annat ställe

Ändamål:

  • Skicka nyhetsbrev och anpassad marknadsföring om intressanta erbjudanden i relation till eventet du deltar på, information om liknande event samt annat som vi bedömer är intressant för dig
  • Skicka utvärderingar efter ditt köp, din bokning/anmälan eller ditt besök för att kunna förbättra vår service och vårt erbjudande. Om du deltar i en undersökning behandlar vi dina svar som vi beskriver nedan. I de fall enkäter görs på plats efterfrågas inte personuppgifter

Vi analyserar hur du öppnar och använder våra nyhetsbrev så som vi beskriver nedan.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Kontaktuppgifter
  • Information om vilket event du anmält dig till
Lagringstid:
Du får våra utskick fram tills nästa liknande event. Det innebär att du får utskick i två till fyra år efter eventet, beroende på när nästa liknande event hålls. Därefter får du ett mail med möjlighet att samtycka till fortsatta utskick.

Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick eller invända mot marknadsföringen, i så fall sparar vi dina personuppgifter så som vi beskriver i tabellen nedanför.

Rättslig grund:
Vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke (artikel 6.1.a i GDPR).

 

För att marknadsföra oss mot dig i din yrkesroll

Om vi hämtar dina kontaktuppgifter från allmänt tillgängliga källor

Ändamål:

  • Kontakta dig per mail och telefon för att informera om våra event som bedöms vara relevanta för dig utifrån din yrkesroll, t.ex. för att ditt företag tillhör en relevant utställarkategori till våra event eller för att bjuda in dig till relevanta seminarier baserat på din yrkesroll
  • Skicka utvärderingar efter din bokning/anmälan eller ditt besök för att kunna förbättra vår service och vårt erbjudande. Om du deltar i en undersökning behandlar vi dina svar som vi beskriver nedan. I de fall enkäter görs på plats efterfrågas inte personuppgifter

Vi analyserar hur du öppnar och använder våra nyhetsbrev så som vi beskriver nedan.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Mailadress och telefonnummer
  • Uppgifter om din yrkesroll eller befattning som vi har samlat in från externa och allmänt tillgängliga källor eller från tredje part
  • Om du besöker oss i din yrkesroll behandlar vi även information om din branschtillhörighet, dina intressen, din titel samt information du eller din organisation lämnar (t.ex. önskemål kring er monter)
Lagringstid:
Under fyra år.
Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick eller invända mot marknadsföringen, i så fall sparar vi dina personuppgifter så som vi beskriver i tabellen nedanför.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna marknadsföra oss mot dig som vi bedömer är relevant mottagare av vårt budskap samt skicka mail om undersökningar till dig som kan ge oss feedback på upplevelsen hos oss (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att utveckla och förbättra våra nyhetsbrev

Om du mottar våra nyhetsbrev

Ändamål:
Utveckla och förbättra våra nyhetsbrev. Det gör vi genom att använda Lime/BizWizard som analyserar och sammanställer analys av hur mottagare öppnar och läser våra nyhetsbrev.

Syftet är aldrig att se hur du som individ har agerat utan att på övergripande nivå få beslutsunderlag.

Personuppgifter:

  • Mailadress
  • IP-adress
  • Information om hur du öppnar våra nyhetsbrev och vad du klickar på
Lagringstid:
Vi analyserar nyhetsbrev vi skickar till dig så länge du fortsätter att få dem.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att utveckla och förbättra våra nyhetsbrev och vår marknadsföring (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att följa marknadsföringslagens regler

Om du avregistrerat dig från marknadsföring

Ändamål:
Vi lagrar din mailadress och ditt telefonnummer i ett ”avregistreringsregister” för att säkerställa att vi inte marknadsför oss mot dig. Detta är inga personuppgifter vi aktivt behandlar. Vi tittar alltså inte på dina uppgifter och använder dem inte till någonting förutom att säkerställa att du inte får marknadsföring från oss.
Personuppgifter:

  • Mailadress och/eller telefonnummer
  • Information om att du inte längre vill ha våra utskick
  • Tidpunkt för avregistrering
Lagringstid:
Din mailadress kommer att finnas i vårt ”avregistreringsregister” tills du ber oss plocka bort din mailadress därifrån.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra vår skyldighet enligt marknadsföringslagen att säkerställa att du inte får utskick som du bett om att inte få, alltså för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Du behöver lämna personuppgifterna till oss, annars kan vi inte se till att du slutar få utskick från oss.

 

För att förbättra vår service och vårt erbjudande

Om du deltar i en av våra undersökningar

Ändamål:
Vi behandlar personuppgifterna för att samla in och analysera de svar som lämnas i undersökningar så att vi kan förbättra vår service och vårt erbjudande.
Personuppgifter:
Information du lämnar i samband med undersökningen. Informationen vi sparar är anonymiserad.
Lagringstid:
Vi försöker alltid att anonymisera dina svar för att undvika att vi kan se hur just du har svarat eller förstå vilka svar som kommer från just dig.
Rättslig grund:
Behandlingen är motiverad av vårt berättigade intresse att kunna analysera och spara de svar som du lämnar i undersökningar (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

Hemsida och digitala tjänster

För att du ska kunna använda vår hemsida och våra digitala tjänster

Om du använder vår hemsida eller digitala tjänster

Ändamål:

  • Ge dig bästa möjliga service hos oss genom att använda vår hemsida och digitala tjänster, t.ex. för att du ska kunna anmäla dig till event, logga in som medlem på våra hotell, för att minnas dina val och inställningar samt för att vi ska kunna livesända seminarier. För att dessa ska fungera krävs att vi hanterar dina personuppgifter på hemsidan och i våra digitala verktyg.
  • Upprätthålla säkerhet, t.ex. hantera ditt lösenord om du loggar in i Utställarservice Online och identifiera dig snabbt och enkelt genom att scanna streckkoden på din besökar-badge som innehåller dina personuppgifter.
  • Om du scannar din besökar-badge eller om du har valt att posta information om dig själv på de digitala plattformar vi erbjuder delas dina personuppgifter med utställare, sponsorer, branschorganisationer, föreläsare eller andra parter som deltar på eventet. Du avgör själv om du vill låta någon scanna din besökar-badge eller posta information om dig själv och därmed tillhandahålla information till utomstående.

När du använder hemsidan behandlas även andra personuppgifter om du samtycker i vår cookiebanner. Läs mer om det här.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Information om din enhet, t.ex. typ av enhet så som mobil, dator eller surfplatta
  • Ditt lösenord och användarnamn i våra tjänster
  • Information du anger när du använder hemsidan och våra digitala tjänster
  • Information om dina val och inställningar
Lagringstid:
De personuppgifter som samlas in med hjälp av cookies för hemsidans/digitala tjänstens funktionalitet slutar användas efter 6 månader.

Om du har valt att interagera med utställare eller andra parter under eventet kan de därefter behandla dina personuppgifter som självständigt personuppgiftsansvariga, t.ex. om du har valt att scanna din badge hos utställare.

Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig, alltså för att vi ska kunna tillhandahålla en välfungerande hemsida/digital tjänst och för att du ska kunna använda alla funktioner/tjänster som vi erbjuder (artikel 6.1.b i GDPR).

 

Kommunikation med dig och hantering av ärenden

För att kommunicera med dig, hantera ärenden om du t.ex. klagar eller vi annars har en diskussion

Om du kontaktar oss eller vi annars har diskussioner

Ändamål:

  • Kommunicera med dig och svara på dina frågor om du kontaktar oss, oavsett om du kontaktar oss via mail eller sociala medier. Om du kontaktar oss via sociala medier rekommenderar vi att du även läser den GDPR-information som tillhandahålls av den sociala medie-plattformen du använder
  • Om vi mot förmodan skulle ha diskussioner, rättsliga ärenden eller anspråk där du är involverad behöver vi även behandla dina personuppgifter för att hantera ärendet, t.ex. besvara dina frågor samt hantera eventuella klagomål eller rättsliga anspråk
Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Kontaktuppgifter, t.ex. din mailadress och/eller telefonnummer
  • Information som är relevant för ärendet, t.ex. information om bokning/anmälan och vistelse
  • Din roll och information om företaget som du representerar
  • Om du kommunicerar med oss på sociala medier behandlar vi även information från din profil
  • Annan information du lämnar i samband med vår kontakt
Lagringstid:
Vi raderar kommunikation med dig som är kund, representerar en organisation som är kund, leverantör eller potentiell kund regelbundet. Personuppgifter som behandlas för att besvara dina frågor och hantera aktuellt ärende behandlas så länge som krävs för att besvara frågan och hantera ärendet.

Kommentarer och kommunikation på sociala medier kan du själv radera när du vill. Vi kommer att radera poster och kommentarer som strider mot plattformens regler eller lag.

Rättslig grund:

  • Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna kommunicera med dig och besvara dina frågor samt hantera klagomål och kunna försvara oss mot eller initiera eventuellt rättsligt anspråk (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Enligt lag måste vi i vissa fall behandla dina personuppgifter, exempelvis om du använder någon av dina rättigheter enligt GDPR samt enligt konsumenträttslig lagstiftning. Viss personuppgiftsbehandling är alltså nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Du kan behöva tillhandahålla oss vissa personuppgifter för att vi ska kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser.

 

Intresseavvägningar

För vissa ändamål behandlar vi dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning som laglig grund för behandlingen. I intresseavvägningen har vi bedömt att vårt berättigade intresse att utföra behandlingen väger tyngre än ditt intresse och dina grundläggande rättigheter att inte få dina personuppgifter behandlade. Vad som är vårt berättigade intresse framgår i tabellerna ovan. Kontakta oss om du vill ha detaljerad information om de intresseavvägningar som vi har gjort.

Vem får tillgång till dina personuppgifter?

Dina personuppgifter behandlas som utgångspunkt endast av oss på Svenska Mässan. Vi samarbetar dock med andra företag och organisationer som får ta del av dina personuppgifter om det är nödvändigt för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som besökare.
Vi delar dina personuppgifter med IT-leverantörer som endast behandlar personuppgifter på vårt uppdrag för att bistå oss tekniskt, exempelvis det system vi använder för att hantera bokningar/anmälningar, för att skanna biljetter och för vårt hotellsystem. Vi ingår avtal för att reglera hur dessa IT-leverantörer får behandla dina personuppgifter på våra instruktioner.
Dessutom delar vi dina personuppgifter enligt följande:

  • Om du deltar i ett event som vi på Svenska Mässan ordnar ihop med Sweden MEETX AB delas dina personuppgifter med Sweden MEETX AB för att vi ska kunna ordna och marknadsföra eventet. Sweden MEETX AB är precis som Svenska Mässan Gothia Towers en del av Svenska Mässan Stiftelse och när vi ordnar event agerar vi tillsammans som gemensamt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har några frågor om vår personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina rättigheter är du alltid välkommen att kontakta oss.
  • Om du deltar på ett event som samägs av Svenska Mässan och annan part kan personuppgifterna hanteras av denna part som i sådana fall också behandlar dina personuppgifter för att genomföra eventet. Detta framgår av respektive events hemsida. För denna typ av event är vi gemensamt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har några frågor om vår personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina rättigheter är du alltid välkommen att kontakta oss.
  • Om du betalar via faktura delar vi dina personuppgifter med den externa parten vi använder för att hantera fakturabetalningar.
  • Om du deltar i ett av våra event delar vi dina kontaktuppgifter med ett externt undersökningsföretag som gör undersökningarna enligt våra instruktioner. Delningen görs för att du ska kunna lämna omdömen om dina upplevelser.
  • Om du har lämnat ditt samtycke delar vi dina personuppgifter med den partner som är med och ordnar eventet för att vår partner ska kunna skicka intressanta erbjudanden och marknadsföring till dig vilket i så fall framgår vid registreringstillfället.
  • Om du syns på bilder/filmer eller hörs på ljudupptagningar från ett event delas bilderna, filmerna och ljudinspelningarna med utställare och partners i de fall du har samtyckt till det. Översiktsbilder kan delas med utställare och partners utan ditt samtycke, samt publiceras på hemsidan, i tryckta produkter och i sociala medier.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers kommer vi att hämta dina personuppgifter från SPAR Sveriges befolkningsregister som ger oss korrekta och uppdaterade uppgifter om dig. Det gör vi för att det annars i princip är omöjligt för oss att hantera så många gäster som checkar in samtidigt.
  • Om du använder en rabattkod vid anmälan till event som du har fått från en utställare eller en partner kommer vi att dela dina kontaktuppgifter, såsom din postadress, mailadress och mobilnummer, med den utställare eller partner som du har fått rabattkoden från. Delningen görs för att vi ska kunna reglera ersättningen med utställaren/partnern.
  • Om du får våra mail behandlas dina personuppgifter av Lime/BizWizard. Vi använder oss av tjänsten Lime/BizWizard för att kunna skicka ut nyhetsbrev till dig på ett säkert och effektivt sätt. Lime/BizWizard agerar som vårt personuppgiftsbiträde, vilket innebär att de bara behandlar dina personuppgifter enligt våra instruktioner och på vårt uppdrag.

Delar vi dina personuppgifter utanför EU/EES?

Svenska Mässan behandlar som huvudregel dina personuppgifter inom EU/EES, men vi kan i vissa fall använda leverantörer utanför EU/EES. När vi överför personuppgifter utanför EU/EES görs detta endast om vi har en laglig grund för överföringen enligt GDPR.

  • När dina personuppgifter överförs utanför EU/EES till USA görs detta med stöd av så kallade adekvansbeslut från EU-kommissionen enligt artikel 4 i GDPR. Detta innebär att EU bedömt att ett visst land har ett adekvat skydd för dina personuppgifter. Till följd av detta har EU och USA ingått en överenskommelse som kallas EU-US Data Privacy Framework.
  • För mottagare som inte är certifierade enligt EU-US Data Privacy Framework kan vi överföra dina personuppgifter utanför EU/EES med stöd av standardiserade dataskyddsbestämmelser som har antagits av EU-kommissionen. Vi kan även överföra dina personuppgifter till ett land som EU-kommissionen har bedömt har en adekvat skyddsnivå för behandling av personuppgifter.

Vi har minimerat den information som de externa parterna får tillgång till och har vidtagit flera åtgärder för att minska riskerna att dina personuppgifter överförs utanför EU/EES – allt för att det ska vara så svårt som möjligt för någon utanför EU/EES att förstå vilka personuppgifter det handlar om.
Om du vill ha detaljerad information om överföring utanför EU/EES kan du kontakta oss.

Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter?

I enlighet med GDPR har du vissa rättigheter – se mer information här nedan. Om du har några frågor om rättigheterna eller vill använda någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss på kontaktuppgifterna ovan. Hos Integritetsskyddsmyndigheten hittar du också mer detaljerad information om när dina rättigheter gäller och vilka undantag som finns.

  • Rätt att klaga – Artikel 77 i GDPR: Du har rätt att lämna klagomål till behörig tillsynsmyndighet om du anser att behandlingen av dina personuppgifter strider mot GDPR. I Sverige är behörig tillsynsmyndighet Integritetsskyddsmyndigheten.
  • Rätt att återkalla samtycke – Artikel 7.3 i GDPR: Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss.
  • Rätt till tillgång (”rätten till registerutdrag”) – Artikel 15 i GDPR: Du har rätt att få en bekräftelse på om vi behandlar dina personuppgifter eller inte. Du kan skicka en förfrågan genom att kontakta oss. Om vi behandlar dina personuppgifter har du även rätt att få en kopia av personuppgifterna vi behandlar samt information om behandlingen, t.ex. ändamålen med behandlingen och hur länge uppgifterna sparas.
  • Rätt att göra invändningar – Artikel 21 i GDPR: Du har rätt att när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas för direkt marknadsföring (inklusive eventuell profilering) och mot behandling av dina personuppgifter som grundar sig på en intresseavvägning (inklusive eventuell profilering).
  • Rätt till rättelse – Artikel 16 i GDPR: Du har rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Du har även rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Artikel 17 i GDPR: Du har under vissa förutsättningar rätt att utan onödigt dröjsmål få dina personuppgifter raderade av oss. Exempelvis om du återkallar ditt samtycke och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen eller om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål som de har samlats eller behandlats för.
  • Rätt till begränsning av behandling – Artikel 18 i GDPR: Du har under vissa förutsättningar rätt att kräva att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter. Exempelvis om du bestrider uppgifternas riktighet, eller om behandlingen är olaglig och du motsätter dig att personuppgifterna raderas utan istället begär en begränsning av uppgifternas användning.
  • Rätt till dataportabilitet – Artikel 20 i GDPR: Om vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke eller för att fullgöra ett avtal har du rätt att få ut de personuppgifter som rör dig. Rätten gäller för uppgifter som du har lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har även rätt att överföra dessa personuppgifter till en annan personuppgiftsansvarig, när det är tekniskt möjligt.
  • Denna integritetspolicy fastställdes av Svenska Mässan Gothia Towers AB den 2024-05-22. Reviderades senast 2024-08-29

    Accessibility at our meeting place

    Related content
    Sustainability


    Everyone has access to our meeting place

    We want to be a meeting place that is as welcoming as possible. We strive to make our venue easy to get to, visit, and enjoy. Due to our extensive and diverse business activities, this is a work in progress – but we are committed to constantly improve and through this create even better meetings.

    On this page you can find some practical information that may be useful for your visit to the Swedish Exhibition & Congress Centre and Gothia Towers, our hotels, restaurants or one of our events.

    A warm welcome!

     


    Ahead of your visit

    Travelling to us

    Our central location on Korsvägen makes it easy to get to us, whether you’re travelling by train, bus, tram, car or other means.

    Read more about how to get here.

    Accessible car parking

    You will find parking spaces reserved for the physically disabled, for short-term parking, outside the hotel entrance (2 hours) and along Skånegatan (4 hours). We also offer valet parking to our guests for long-term parking.

    Accessible toilets

    Accessible toilets can be found all around our venue: in the hotel lobby, at the restaurant Corner, in entrances eight and two, as well as in the congress corridor, the expo hall and “the marble corridor”. Ask us and we will be happy to show you!

    Need for assistance, companions, and guide dogs

    If you need an assistant, companion, sign-language or audio-visual interpreter to visit us, they will enter free of charge – just come and see us at the information desk at our main entrance (entrance 5). Of course, we welcome guide dogs on our premises. However, for hotel visits you need to book one of our dog rooms.

    For those with allergies

    Please note that we are an animal-friendly establishment, and that dogs, for example, may be present on the premises. We offer smoke- and dog-free rooms. For food allergies, see Restaurants and cafés below.

    Hotels

    Three towers, two first-class hotels, one common vision: to be, if only for a little while, a home to people from all over the world who want a hotel experience beyond the ordinary.

    Accessible rooms

    Our accessible rooms have larger floor space for better mobility and bathrooms adapted for a wheelchair or with disability toilet seating. Access to adjoining rooms is possible. (Please note that the bathroom is not adapted for mobility scooters, a chair change is required).

    Accessible suite

    We have a fully accessible suite, with a height adjustable bed, automatic door opening, remote control curtains, level-adapted wardrobes and a sofa bed in the adjoining room. The size of the bathroom allows for the addition of a mobile lift – book when you reserve the room. Fixed chair available in the shower, and mobile shower chair as a complement.

    Rooms for (guide) dogs

    We are a dog-friendly hotel, but with allergy sufferers in mind, we have specific dog rooms to book – also for those guests in need of guide dogs.

    Smoke- and dog-free rooms

    For those who are allergic, there are dog-free rooms, and all our rooms are of course smoke-free. Please note that we are an animal-friendly meeting place, and that animals can be present around the premises.

    To find out more or to book a room, call Hotel Booking on +46 31 750 88 10.

    Assistive devices

    If you need a fire alarm for the hearing impaired and/or a mobile lift in your room, book it at the same time as you reserve your room. Call us and we are happy to help you! Wheelchairs are available to borrow via Guest Service.

    For more information, to book a room and/or assistive devices, call Hotel Booking on +46 31 750 88 10.

    Hotel guests can book a wheelchair or get more information by calling Gothia Towers Guest Service via the switchboard: +46 31 708 80 00. (If you are a trade fair visitor and want to book a wheelchair, see further down the page under Trade fairs and meetings).

    Restaurants and cafés

    At our meeting place there are several welcoming restaurants and cafés with different flavour profiles and flair – including Sweden’s most famous shrimp sandwich as well as Gothenburg’s best view.

    Allergies and food preferences

    We always want to create the best experience for you by meeting your needs. If you come in for a spontaneous visit, talk directly to our friendly waiting staff and they will help you further.

    You are also welcome to call us in advance: we always have high taste ambitions and appreciate the opportunity to spend time on your needs.

    The switchboard at +46 31 708 80 00 will direct you to your chosen restaurant.

    Read more about our restaurants.

    Trade fairs and meetings

    Assistive technology at the meeting place

    We have halls and conference rooms with hearing loops in different sizes: Our largest auditorium, the K Hall, which seats 1,500 people, has a hearing loop system that covers 40% of the audience seats. Complete hearing loop systems with fixed loops are available in the medium-sized rooms J1 and J2 (the loop does not cover the stage position) and in rooms R2, R17 and R18 (also covers the stage position). Rooms H1 and H2 have systems covering the whole premises, without a boundary loop. Stage position is not included. All halls are adjacent to our large exhibition halls. We can also offer mobile solutions if needed. If you as an exhibitor or organiser need such a solution, please contact After Sales.

    As a trade fair visitor, you can book a wheelchair with us if necessary to facilitate your visit. Contact us via the switchboard +46 31 708 80 00 and state that you are a trade fair visitor. If possible, pre-book before your visit.

    Sustainability tips for your next event visit

    Together, we can make a difference!

    Together, we can make a difference!

    TRANSPORT

    Travel with consideration

    The main emissions in connection with an event usually occur during transport to and from the event. Make climate-smart choices to reduce the carbon footprint of your travel. The Swedish Exhibition and Congress Centre is located in central Gothenburg and is easily accessible by public transport. For travel to Gothenburg from other cities, we recommend that you choose a transportation option with the environment in mind.

    ACCOMMODATION

    Live in comfort – just a lift ride from the event

    Our exhibition and congress facility has two eco-certified hotels – Gothia Towers and Upper House – all under the same roof. By choosing one of these accommodations, you avoid unnecessary travel, which reduces your carbon footprint and your stress level. Our hotels are strategically located within walking distance to the city centre and close to public transportation. We are certified according to ISO 20121, the international standard for event sustainability management.

    Book a hotel room

    FOOD

    Eat well and climate concious

    Food accounts for 30 per cent of our total carbon footprint and is therefore an important area of focus. We perform climate calculations for all food served at our centre to reduce our carbon footprint, and we ensure that meals are produced with consideration for the environment. Our cafés and restaurants always offer vegetarian options, so visitors can easily make sustainable choices with less impact on the environment.

    Make a reservation

    WATER

    Be smart when quenching your thirst

    We recommend that our visitors choose tap water instead of bottled water. Producing and delivering one litre of bottled water emits around 300 times as much CO2 as tap water. Bring along a reusable water bottle and fill it at the tap.

    ACCESSIBILITY

    An event for everyone

    We aim to ensure that our events are accessible to everyone. Therefore, we are continuously working to make our facilities more accessible to visitors with disabilities. Support persons and personal assistants, for instance, have free entry to events, and assistance dogs are welcome.

    Accessibility at our venue

    Want to learn more?

    Learn about our work to promote sustainability at the Swedish Exhibition & Congress Centre. Our work to promote sustainability

    Sustainable choices for exhibitors

    We strive to create a sustainable future together with our exhibitors. On this page, you will find tips and guidelines on how to make sustainable choices for your event participation. Together, we can reduce our carbon footprint and create a more sustainable meeting place.

    Conscious exhibition stand solutions

    Plan a high-quality, responsible stand

    Planning a stand is crucial for creating a successful and sustainable exhibition experience. Choosing the right materials and design can reduce your impact on the environment.

    We offer high-quality, reusable stands and furnishings. Our timeless and durable stand package is designed to optimise exposure and reduce transport needs, which will contribute to a more responsible use of resources.

    Want to learn more? Contact us!

    FOOD & DRINK

    Stand catering with care

    Food and drink accounts for over 30% of our emissions. As an exhibitor, you can reduce your carbon footprint by choosing climate-smart and plant-based options when ordering stand catering. We help you calculate the appropriate quantities to reduce food waste, and we also present the carbon footprint of each dish and product. Choose organic, locally produced, fair trade options when possible.

    ACCOMMODATION

    Eco-certified hotels – a lift ride from the event

    Stay at one of our eco-certified hotels, Gothia Towers or Upper House. Everything you need is within walking distance. Our entire facility is certified according to ISO 20121, the standard for event sustainability management. As an exhibitor, you also get a favourable exhibitor price. Book your rooms at Exhibitor Service Online.

    GIVEAWAYS

    Strong brand with eco-friendly choices

    Consider the environment when choosing giveaways. Reusable water bottles, coffee mugs and seed packets are great examples of sustainable giveaways that will strengthen your brand.

    GETTING HERE

    Travel with the climate in mind

    The main emissions in connection with an event usually occur during transport to and from the event. Make climate-smart choices to reduce the carbon footprint of your travel. The Swedish Exhibition and Congress Centre is located in central Gothenburg and is easily accessible by public transport. Trains, trams, and buses are all great options and depart from the Central Station. For travel to Gothenburg from other cities, we recommend that you choose a transportation option with the environment in mind. Don’t forget to carbon offset your journey.

    ACCESSIBILITY

    An event for everyone

    It is essential that all visitors can attend an event on equal terms, whether visiting your stand or watching the stage. Under the Swedish Discrimination Act, each exhibitor is responsible for ensuring that their stand is accessible and inclusive to all.

    SECURITY

    Safe and secure meeting place

    The safety and security of our meeting places is robust and a high priority. We adapt and scale our security measures according to conditions and needs so that all exhibitors can feel safe with us. Any questions about security before your participation? Please don’t hesitate to contact us!

    EXHIBITOR SERVICE ONLINE

    Any questions? Contact us!

    Do you need help making your participation in the event more sustainable? Don't hesitate to contact our project team. We are here to help! As an exhibitor, you also have access to all the information you need through our digital platform, Exhibitor Service Online. Here you can find support and advice on how to make sustainable choices before, during and after your participation in the event.

    Contact us   To Exhibitor Service Online

    Want to learn more?

    Learn about our work to promote sustainability at the Swedish Exhibition & Congress Centre. Our work to promote sustainability

    Sustainability at the Swedish Exhibition & Congress Center and Gothia Towers

    In 2023, we made substantial progress in our sustainability work. Our roadmap towards Net Zero were developed, alongside other concrete initiatives that move us forward. Read more in our Sustainability Report 2023. Read the sustainability report

    Want to learn more?

    Learn about our work to promote sustainability at the Swedish Exhibition & Congress Centre.

    About our work to promote sustainability

    Sustainable together

    Can you participate in an event while also contributing to a sustainable future? With us, you can. By making conscious and sustainable choices together with you and other exhibitors and visitors, we can ensure that future generations will have the opportunity to appreciate and benefit from all that an event has to offer.

    Here you can learn more about how to contribute to a sustainable future by making conscious choices:

    Tips for visitors      Tips for exhibitors