Aktiva rabattkode
Hela bilden av dyslexi måste få plats i klassrummet
Dyslexi handlar inte om OM man lär sig, utan om HUR man lär sig. Att förstå dyslexins utmaningar och styrkor är en förutsättning för en likvärdig och hållbar undervisning och skolgång. Textnormen kan vara problematisk i skolvardagen och det gör det nödvändigt att förhålla oss till dess konsekvenser och handla därefter i undervisningen. SUSANNA CEDERQUIST, lärare, författare och föreläsare under namnet En Bild av Dyslexi pratar om hela bilden av dyslexi, tillgänglig text och om hur framtidens läromedel, även tryckta sådana, ser ut för att vara fullt tillgängliga för elever med dyslexi.
Biljett: Seminariekort
Dyslexi handlar inte om OM man lär sig, utan om HUR man lär sig. Att förstå dyslexins utmaningar och styrkor är en förutsättning för en likvärdig och hållbar undervisning och skolgång. Textnormen kan vara problematisk i skolvardagen och det gör det nödvändigt att förhålla oss till dess konsekvenser och handla därefter i undervisningen. SUSANNA CEDERQUIST, lärare, författare och föreläsare under namnet En Bild av Dyslexi pratar om hela bilden av dyslexi, tillgänglig text och om hur framtidens läromedel, även tryckta sådana, ser ut för att vara fullt tillgängliga för elever med dyslexi.
Biljett: Seminariekort