Techjättarna och publicistiken

Beskrivning

Hur ska traditionella svenska medier förhålla sig till techjättarna – Google, Facebook, Instagram, Tiktok, X etc. – i en tid när dessa är under förändring? Det medieetiska system som svenska medier har skapat med ansvariga utgivare krockar med flöden utan utgivare hos techjättarna. Är situationen ett demokratiskt problem? Med: Anne Lagercrantz, vd SVT, Viveka Hansson, TV4, Christian Christensen, Stockholms universitet,Lukasz Lindell, TikTok, samt Michelle Kadir, Youtube. Programledare: Stefan Eklund, vd Utgivarna.

Biljett: Seminariekort

torsdag / 25 sep / 2025
15:00-15:45
Beskrivning

Hur ska traditionella svenska medier förhålla sig till techjättarna – Google, Facebook, Instagram, Tiktok, X etc. – i en tid när dessa är under förändring? Det medieetiska system som svenska medier har skapat med ansvariga utgivare krockar med flöden utan utgivare hos techjättarna. Är situationen ett demokratiskt problem? Med: Anne Lagercrantz, vd SVT, Viveka Hansson, TV4, Christian Christensen, Stockholms universitet,Lukasz Lindell, TikTok, samt Michelle Kadir, Youtube. Programledare: Stefan Eklund, vd Utgivarna.

Biljett: Seminariekort

Arrangör: Utgivarna