Aktiva rabattkoder
Varför ska vi nå de unga?
Enligt flera forskningsstudier tar unga inte del av redaktionella mediers innehåll i samma utsträckning som den vuxna befolkningen. I stället vänder de sig till sociala medier för sin nyhetsuppdatering – trots att de inte litar på innehållet. Hur ska medier arbeta för att nå även de unga? Och varför är det viktigt att nå dem? Medverkande: Kalle Sandhammar, vd UR, Ida Ölmedal, kulturchef Svenska Dagbladet, Ulrika Andersson, forskare vid SOM-institutet, Martin Schori, AI- och innovationschef samt stf ansvarig utgivare Aftonbladet. Programledare:Stefan Eklund, vd Utgivarna
Biljett: Seminariekort
Enligt flera forskningsstudier tar unga inte del av redaktionella mediers innehåll i samma utsträckning som den vuxna befolkningen. I stället vänder de sig till sociala medier för sin nyhetsuppdatering – trots att de inte litar på innehållet. Hur ska medier arbeta för att nå även de unga? Och varför är det viktigt att nå dem? Medverkande: Kalle Sandhammar, vd UR, Ida Ölmedal, kulturchef Svenska Dagbladet, Ulrika Andersson, forskare vid SOM-institutet, Martin Schori, AI- och innovationschef samt stf ansvarig utgivare Aftonbladet. Programledare:Stefan Eklund, vd Utgivarna
Biljett: Seminariekort