Spår Lärandet

Spel, digital litteracitet och lärande

Beskrivning

Spel och andra digitala kulturer är idag en lika självklar del av ungas vardag som skolan, fotbollsplanen eller stallet. Men vad lär man sig egentligen av att spela spel, förutom själva spelet i sig? Hur kan spelens berättelser och dramaturgi bli en naturlig del av lärandet? Hur kan digital litteracitet kopplas samman med den digitala kulturen för att bygga broar över generationsgränserna? Adam Palmquist och Frida Monsén, båda med bred erfarenhet från klassrum, digitalt lärande och spelifiering, söker svaren och ger råd. Programledare: Patricia Diaz, författare och doktorand inom digitalisering.

torsdag / 24 sep / 2020
13:00-13:30
Lägg till favorit
Beskrivning

Spel och andra digitala kulturer är idag en lika självklar del av ungas vardag som skolan, fotbollsplanen eller stallet. Men vad lär man sig egentligen av att spela spel, förutom själva spelet i sig? Hur kan spelens berättelser och dramaturgi bli en naturlig del av lärandet? Hur kan digital litteracitet kopplas samman med den digitala kulturen för att bygga broar över generationsgränserna? Adam Palmquist och Frida Monsén, båda med bred erfarenhet från klassrum, digitalt lärande och spelifiering, söker svaren och ger råd. Programledare: Patricia Diaz, författare och doktorand inom digitalisering.

Arrangör: Studentlitteratur

Intresserad av böckerna i programmet?

Köp dem hos Bokus
Köp dem hos Akademibokhandeln