Aktiva rabattkoder
-
Hem
-
Biljetter
-
Teman
- Scener
-
Program
- Utställare
- Medverkande
-
Play
-
Planera ditt besök
-
Om Bokmässan
-
-
För press
- Press på Bokmässan
- Pressackreditering
- Pressreleaser
-
Pressmaterial
1979 lanserar Konsum det nya lågprismärket Blåvitt. Samma år lanserar SAF kampanjen "Satsa på dig själv". Medan Blåvitt blev slutpunkten för ett konsumtionskritiskt 1970-tal markerar SAF-kampanjen starten för ett decennium som sätter konsumenten i centrum. I sitt bidrag till antologin Individ och kollektivism: Sverige 1968-88 (Timbro) berättar designhistorikern Sara Kristoffersson om hur ideologiska skiften märktes i mode och konsumtion.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.
1979 lanserar Konsum det nya lågprismärket Blåvitt. Samma år lanserar SAF kampanjen "Satsa på dig själv". Medan Blåvitt blev slutpunkten för ett konsumtionskritiskt 1970-tal markerar SAF-kampanjen starten för ett decennium som sätter konsumenten i centrum. I sitt bidrag till antologin Individ och kollektivism: Sverige 1968-88 (Timbro) berättar designhistorikern Sara Kristoffersson om hur ideologiska skiften märktes i mode och konsumtion.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.
Ett inlogg. Alla skärmar.
Aktiva rabattkoder
Ett inlogg. Alla skärmar.