Aktiva rabattkode
-
Hem
-
Biljetter
-
Teman
-
Program
- Utställare
-
Play
-
Planera ditt besök
-
Om Bokmässan
-
Hur marknadsför man en stad? Och hur har bilden av Göteborg och stadens invånare byggts upp och förändrats under 1900-talet? Filmvetaren Erik Florin Persson berättar utifrån sin studie där han har undersökt ett femtontal reklam- och informationsfilmer om Göteborg som producerats på beställning av kommunen. Erik Florin Persson, fil. dr i filmvetenskap, Stockholms universitet och Linnéuniversitet medverkar och berättar mer.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.
Hur marknadsför man en stad? Och hur har bilden av Göteborg och stadens invånare byggts upp och förändrats under 1900-talet? Filmvetaren Erik Florin Persson berättar utifrån sin studie där han har undersökt ett femtontal reklam- och informationsfilmer om Göteborg som producerats på beställning av kommunen. Erik Florin Persson, fil. dr i filmvetenskap, Stockholms universitet och Linnéuniversitet medverkar och berättar mer.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.
Ett inlogg. Alla skärmar.
Aktiva rabattkode
Ett inlogg. Alla skärmar.