Arkiv 2024
Denna sida visar ett arkiverat innehåll från tidigare år.

AI i skolan – vilka vägval ställs man inför?

Beskrivning

Har AI någon plats i skolan? Har vi något val eller har den teknologiska revolutionen fattat beslutet åt oss? Osloskolan har köpt licenser till 110 00 elever. Följer svenska kommuner efter? Hur fattas besluten och hur ser det ut genom planering via juridik, policyarbete, skolutveckling och implementering av AI i klassrummen? Vad kan Norge och Sverige lära av varandra?Julie Remen ­Midtgarden, ­skolebyråd Oslo, Maria Andersson, skol­direktör grundskolan Göteborg, Mats Larsnäs, pedagog, Håkan Karlsson, kommunlektor, Maria Alnæs, lärare. Programledare: Henriette Westgård Flote, pedagog på Voksensåsen.

Biljett: Seminariekort

Arkiv
Presenterades 2024
fredag / 27 sep / 2024
15:00-15:45
Beskrivning

Har AI någon plats i skolan? Har vi något val eller har den teknologiska revolutionen fattat beslutet åt oss? Osloskolan har köpt licenser till 110 00 elever. Följer svenska kommuner efter? Hur fattas besluten och hur ser det ut genom planering via juridik, policyarbete, skolutveckling och implementering av AI i klassrummen? Vad kan Norge och Sverige lära av varandra?Julie Remen ­Midtgarden, ­skolebyråd Oslo, Maria Andersson, skol­direktör grundskolan Göteborg, Mats Larsnäs, pedagog, Håkan Karlsson, kommunlektor, Maria Alnæs, lärare. Programledare: Henriette Westgård Flote, pedagog på Voksensåsen.

Biljett: Seminariekort

Arrangör: Voksenåsen, Norges ambassad och Binogi Sverige