Aktiva rabattkoder
Konsumistisk strömkantring: när konsumenten blev större än kollektivet
1979 lanserar Konsum det nya lågprismärket Blåvitt. Samma år lanserar SAF kampanjen "Satsa på dig själv". Medan Blåvitt blev slutpunkten för ett konsumtionskritiskt 1970-tal markerar SAF-kampanjen starten för ett decennium som sätter konsumenten i centrum. I sitt bidrag till antologin Individ och kollektivism: Sverige 1968-88 (Timbro) berättar designhistorikern Sara Kristoffersson om hur ideologiska skiften märktes i mode och konsumtion.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.
1979 lanserar Konsum det nya lågprismärket Blåvitt. Samma år lanserar SAF kampanjen "Satsa på dig själv". Medan Blåvitt blev slutpunkten för ett konsumtionskritiskt 1970-tal markerar SAF-kampanjen starten för ett decennium som sätter konsumenten i centrum. I sitt bidrag till antologin Individ och kollektivism: Sverige 1968-88 (Timbro) berättar designhistorikern Sara Kristoffersson om hur ideologiska skiften märktes i mode och konsumtion.
Biljett: Ingår i entrébiljetten.