Aktiva rabattkoder
-
Hem
-
Biljetter
-
Teman
-
Program
- Utställare
-
Play
-
Planera ditt besök
-
Om Bokmässan
-
-
För press
- Press på Bokmässan
- Pressackreditering
- Pressreleaser
-
Pressmaterial
Allt färre unga människor tar del av nyhetsjournalistik annat än vid kriser. Trots att åsiktsmaterialet i etablerade medier sedan decennier är begränsat till ledarplats och krönikor upplever många unga att medierna drivs av politiska agendor. Hur ska nyhetsmedia överleva om ungdomar enbart tar del av journalistik under extrema förhållanden? Och hur ska mediehusen hantera uppfattningen att journalistiken drivs av agendor? Har de någon egen skuld? Medverkande: Ulrika Andersson, docent i journalistik, medier och kommunikation, Charlotta Friborg, ansvarig utgivare SVT Nyheter, och Christopher Ahlqvist, chefredaktör GP. Programledare: Jeanette Gustafsdotter, tidigare kulturminister.
Biljett: Seminariekort
Allt färre unga människor tar del av nyhetsjournalistik annat än vid kriser. Trots att åsiktsmaterialet i etablerade medier sedan decennier är begränsat till ledarplats och krönikor upplever många unga att medierna drivs av politiska agendor. Hur ska nyhetsmedia överleva om ungdomar enbart tar del av journalistik under extrema förhållanden? Och hur ska mediehusen hantera uppfattningen att journalistiken drivs av agendor? Har de någon egen skuld? Medverkande: Ulrika Andersson, docent i journalistik, medier och kommunikation, Charlotta Friborg, ansvarig utgivare SVT Nyheter, och Christopher Ahlqvist, chefredaktör GP. Programledare: Jeanette Gustafsdotter, tidigare kulturminister.
Biljett: Seminariekort
Ett inlogg. Alla skärmar.
Aktiva rabattkoder
Ett inlogg. Alla skärmar.