Rita din egen tolkning av Bokmässans sjöjungfru!

13 August / 2018

 

Sjöjungrun i Bokmässans logotyp.

Som en del av årets bild- och illustrationstema samarbetar Bokmässan och Serieateljén Göteborg genom en massiv fan art-kampanj!

I centrum står Bokmässans logotyp – sjöjungfrun som ursprungligen var en illustration i den första tryckta boken på svenska (Skapelsens sedelärande samtal) och senare ritades om av Bo Berndal.

Nu är det din tur! Rita din egen tolkning av sjöjungfrun och tagga den med #fanartbokmassan18 på instagram. Du kan också posta direkt i fanart-eventet, som du hittar här >>

Ett urval av bilderna kommer skrivas ut och visas upp på plats på mässan, i närheten av den nya satsningen Seriestrippen där du också kan träffa flera av de tecknare som är verksamma på Serieateljén!

För inspiration, ta gärna en titt på fanarten till Stockholms internationella seriefestival 2017 >>
Vill du ta dig en extra titt på originalet och läsa mer om hur sjöjungfrun kom att bli bokmässans logotyp, så kan du göra det här >>

Välkommen med ditt bidrag!

 

Prenumerera på Bokmässans nyhetsbrev

Anmäl dig här