Arkiv 2024
Denna sida visar ett arkiverat innehåll från tidigare år.

Nå fler med lättläst och klarspråk!

Beskrivning

Skriv så att alla förstår! Lättlästexperten Ylva Bjelle gästar montern för att berätta hur man skriver så att så många som möjlig förstår. Vilka är de vanligaste felen skribenter gör? Vad är skillnaden på klarspråk och lättläst? Och hur gör man för att komma igång?

Efter samtalet finns möjlighet att ställa frågor till Ylva.

Biljett: Ingår i entrébiljetten.

Arkiv
Presenterades 2024
torsdag / 26 sep / 2024
14:00-14:30
B07:07
Beskrivning

Skriv så att alla förstår! Lättlästexperten Ylva Bjelle gästar montern för att berätta hur man skriver så att så många som möjlig förstår. Vilka är de vanligaste felen skribenter gör? Vad är skillnaden på klarspråk och lättläst? Och hur gör man för att komma igång?

Efter samtalet finns möjlighet att ställa frågor till Ylva.

Biljett: Ingår i entrébiljetten.

Språk: Svenska
Arrangör: Tidningen Unik och Riksförbundet FUB