Meg – Mediedagarna i Göteborg – är Sveriges viktigaste mötesplats för mediefrågor, och för utforskandet av skärningspunkten mellan media, marknad, akademi och politik. 2018 integreras Meg i Bokmässan och får ett eget område i F-hallen på plan 2. Bokmässans biljetter gäller som inträde.

Meg är ett forum där entreprenörer, journalister, kommunikatörer och mediechefer möter politiker och digitala framtidsspanare i transformerande diskussioner om publicistiska frågor, demokrati, ny forskning, teknologi och affärsmodeller i samtidens och framtidens medielandskap. Ett exklusivt, tvådagars seminariespår där besökaren får möjlighet att både utmanas och inspireras, och två tillhörande scener med fullspäckade program.

2017 arrangerades Meg för sjätte gången på Svenska Mässan i Göteborg och hölls för första gången i anslutning till Bokmässan. 2018 återvänder Meg som ett helintegrerat spår och blir Bokmässans självklara forum för mediefrågor. Meg pågår 27-28 september och är beläget på plan 2, i F-hallen. Meg blir en bärande stomme i årets fokus på mediefrågor, och kommer att omfatta både ett 15-tal seminarier och scenprogram på de två scenerna Grävscenen och Mediescenen.

Här kan du ta del av fördjupande samtal kring publicistiskt ansvar, medieetik, trovärdighet och transparens, som är av största vikt i en tid av misstro. Valrörelsen, #metoo, propaganda, digitala vanor, storytelling och undersökande journalistik är några av frågorna som kommer att diskuteras. Den röda tråden är makt och demokrati i det förändrade medielandskapet. Partner för årets fokus på mediefrågor är Föreningen Grävande Journalister.

Årets Meg bjuder på diskussioner relevanta ur både bransch- och konsumentperspektiv, men också för dig som arbetar inom skola och bibliotek. Kom och samtala! Bokmässans seminariekort gäller.

Läs mer om Meg – Sveriges viktigaste mötesplats för mediefrågor.