Bokmässan söker kommunikationschef


I samband med en pensionsavgång söker nu Bokmässan en ny kommunikationschef! Kommunikationschefen ingår i Bokmässans ledningsgrupp samt i ledningsgruppen för Affärsområdet Kultur, Media och Samhälle och rapporterar till Mässansvarig för Bokmässan. Du arbetar nära övriga teamet på Bokmässan och har till din hjälp en medarbetare samt resurser inom övriga Svenska Mässan koncernen. Bokmässan är under ständig utveckling och du blir en nyckelperson i arbetet med att utveckla hur vi syns, kommunicerar och får genomslag, inte minst i digitala kanaler. Bokmässans vision ”att skapa ilningar i själen” är vägledande för all kommunikation. Huvudsakliga ansvarsområden är Bokmässans övergripande strategier för kommunikation och marknadsföring, kontakter med media, annonser, intern kommunikation och säkerhetsfrågor.

Vi söker dig med akademisk utbildning och bred erfarenhet inom kommunikation och marknadsfrågor och som nu är redo att ta nästa steg. Du har erfarenhet av presskontakter, digitalisering samt marknadsinriktad kommunikation, gärna med starka varumärken. Erfarenhet från medie-, förlags- eller utbildningsbranschen är ett plus men inget måste. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift, och trivs i rollen som talesperson.

Låter det intressant? Läs mer och sök tjänsten här!

Prenumerera på Bokmässans nyhetsbrev

Anmäl dig här