Arkiv 2022
Denna sida visar ett arkiverat innehåll från tidigare år.

Så utvecklar du språkstödet i förskolan

Beskrivning

Hur kan arbetslaget utveckla sin språkmedvetenhet? Hur kan pedagoger i förskolan aktivt stödja barns språkutveckling?
Forskarna Karin Rönnerman och Ann Nordberg presenterar hur man med hjälp av ELSA-modellen (Eget lärande genom språkstödjande aktioner) kan arbeta genom att identifiera, observera och diskutera och förändra sitt språkstöd i vardagen. Modellen är ny i Sverige och användbar på alla förskolor som vill utveckla en utbildning på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet för att höja kvaliteten i sitt arbete.
Boken heter Språkstöd i förskolan genom aktionsforskning

Karin Rönnerman är professor i pedagogik och förskollärare. Ann Nordberg, är docent i pedagogiskt arbete och legitimerad logoped. Båda är verksamma vid Göteborgs universitet.

Biljett: Ingår i entrébiljetten.

Arkiv
Presenterades 2022
lördag / 24 sep / 2022
16:00-16:30
Beskrivning

Hur kan arbetslaget utveckla sin språkmedvetenhet? Hur kan pedagoger i förskolan aktivt stödja barns språkutveckling?
Forskarna Karin Rönnerman och Ann Nordberg presenterar hur man med hjälp av ELSA-modellen (Eget lärande genom språkstödjande aktioner) kan arbeta genom att identifiera, observera och diskutera och förändra sitt språkstöd i vardagen. Modellen är ny i Sverige och användbar på alla förskolor som vill utveckla en utbildning på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet för att höja kvaliteten i sitt arbete.
Boken heter Språkstöd i förskolan genom aktionsforskning

Karin Rönnerman är professor i pedagogik och förskollärare. Ann Nordberg, är docent i pedagogiskt arbete och legitimerad logoped. Båda är verksamma vid Göteborgs universitet.

Biljett: Ingår i entrébiljetten.

Språk: Svenska
Arrangör: Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund