En kultur av konsumtion och digitala äventyr

Beskrivning

Bloggare och andra modeintresserade utnyttjade tidigt de digitala möjligheterna, och kom att skapa sig ett försprång gentemot etablerade aktörer inom modebranschen. Under de senaste 15 åren har celebriteter inom sociala media och uppdaterade affärsmodeller bidragit till en modebransch i omdaning. Medverkande: Karin Winroth, docent i företagsekonomi, Södertörns högskola

Lägg till favorit
Beskrivning

Bloggare och andra modeintresserade utnyttjade tidigt de digitala möjligheterna, och kom att skapa sig ett försprång gentemot etablerade aktörer inom modebranschen. Under de senaste 15 åren har celebriteter inom sociala media och uppdaterade affärsmodeller bidragit till en modebransch i omdaning. Medverkande: Karin Winroth, docent i företagsekonomi, Södertörns högskola

Medverkande
Språk: Svenska
Arrangör: Forskartorget/Södertörns högskola