Martin Tallvid

Martin Tallvid disputerade 2015 inom området Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap på en avhandling med titeln: 1:1 i klassrummet – analyser av en pedagogisk praktik i förändring. Mitt forskningsintresse handlar om digitaliseringens konsekvenser för lärarens profession.

Min nuvarande befattning som lektor på Center för skolutveckling i Göteborg stad innebär att jag får användning av mycket av det som jag fått lära mig under mina år som doktorand. Center för skolutveckling (Cfs) är en centralt placerad utvecklingsorganisation för hela skolväsendet i Göteborg. Uppgiften för Cfs är att ”stödja, stimulera och utmana till skolutveckling”, vilket innebär att jag får möjlighet att arbeta med skiftande uppdrag i samarbete med de övriga lektorerna och utvecklingsledarna på Cfs. Källa: Göteborgs universitet

Foto: © Göteborgs universitet

Arkiv
Denna sida visar ett arkiverat innehåll från tidigare år.

Sökresultat

Sökord