Annika Lilja

Annika Lilja disputerade vid Göteborgs universitet år 2013 med avhandlingen Förtroendefulla relationer mellan lärare och elev. Därefter har hon främst forskat om etik- och religionsundervisning i grundskolan och har bland annat arbetat som provutvecklare för det nationella provet i religionskunskap. Just nu är hon involverad i två forskningsprojekt om just undervisning i etik, samt ett projekt om mellanstadieelevers existentiella frågor. Annika Lilja har en yrkesbakgrund som lärare. Hon arbetade som mellanstadielärare i över 25 år innan hon anställdes som lektor vid Göteborgs universitet. Idag är hon viceprefekt för samverkan vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession. Källa: Göteborgs universitet.
Lärares ledarskap och arbetssätt för studiero
Aktuell skrift:
Främja studiero i klassrummet – lärares ledarskap
Skolforskningsinstitutet, 2021

Foto: Erika Persson

Arkiv
Denna sida visar ett arkiverat innehåll från tidigare år.

Sökresultat

Sökord